Dag 5 - Reisverslag uit Peking, China van milouyulin voogd - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Peking, China van milouyulin voogd - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: milouyulin

Blijf op de hoogte en volg milouyulin

01 Mei 2011 | China, Peking

Vandaag werden we om 10.00 uur opgehaald door onze gids, eindenlijk konden we is uitslapen. We kregen een Chinese taalles eerst gingen we allemaal woordjes leren, bijvoorbeeld che che ( dankjewel)
en als antwoord geef je dan:
bu ke ti ( geen dank). Ook gingen kalligraveren (onze namen in Chinese karakters schrijven), op rijstpapier. Daarna gingen we met onze gids ( Moniqeu), bij een typisch Chinees restaurant eten.
Toen werden we met een taxi naar een super leuk winkelstraatje gebracht, waar echt van alles te koop was.
Natuurlijk hebben wij ook kleine souveniertjes meegenomen. Daarna gingen we terug naar ons hoteletje en om 17.40 uur werden we opgehaald en gingen we naar het treinstation.
Om 20.00 uur ging onze reis met de trein beginnen.

• 02 Mei 2011 - 05:54

Rianne,Frank En Inge:

Ik schrijf dit om 07:40uur op maandag 02 mei. Ik ben net wakker en zag via de e-mail dat het volgende dagverslag er is ! Wat leuk zeg die taalles en wat hebben jullie in dat typische Chinese restaurant gegeten waar de gids jullie mee naartoe nam? Ben benieuwd hoe de treinreis is geweest want als ik dit schrijf is het natuurlijk al middag bij jullie!
    Gisteren (zondag) heeft Frank de platen van de veranda erop gemaakt'dat was een hele klus want achter was veel wind met harde rukwinden,terwijl Rianne in de voortuin in de zon verbrand was terwijl ze een boek zat te lezen. Inge ging de was ophangen,die droogde zo snel! De droogmolen ging vanzelf rondjes maken door de wind! 'savonds hebben we lekkere broodjes shoarma gegeten.
    Vandaag komt Thea en gaan we eerst het huis schoonmaken en vanmiddag zien we wel wat we gaan doen,het weer blijft gelukkig zonnig!
    Zo, nu eerst eens even Rianne wakker maken en ook Frank want die heeft de beurt om Broela uit te laten!
    We zijn benieuwd naar jullie volgende dag ! Xxx

• 02 Mei 2011 - 06:28

Opa Oma:

Heel leuk weer je dag 5 gezien te hebben,en ook leuke foto's.was te laat voor skype,zal hem eerder aanzetten,veel liefs opa oma (zijn erg benieuwd naar de treinreis)

• 02 Mei 2011 - 09:49

Jazz Kadeem Levy:

Hoi allemaal, geweldig en goed weer, geniet en doe zo veel mogelijk alles wat je kan. zodat je later niet kunt zeggen had ik dat ook maar gedaan.
    Leef en geniet veel plezier van de jongens

• 02 Mei 2011 - 21:20

Carina:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Of ik er zelf weer zit! Ja er zijn veel chinesen en vooral op 1 mei. Geniet van alles wat je ziet, en sla het goed op. Groeten uit het zonnige Alkmaar.