Dag 17 laatste dag China - Reisverslag uit Guilin, China van milouyulin voogd - WaarBenJij.nu Dag 17 laatste dag China - Reisverslag uit Guilin, China van milouyulin voogd - WaarBenJij.nu

Dag 17 laatste dag China

Door: milouyulin

Blijf op de hoogte en volg milouyulin

13 Mei 2011 | China, Guilin

Het was weer leuk vandaag,we hebben vanochtend eerst nog gegeten en zijn daarna naar beneden gegaan en hebben nog lekker gespeeld in de tuin bij de rivier. Om half 1 werden we opgehaald en zijn toen naar een school geweest en het was heel leuk.
Yulin

Jammer de vakantie is alweer bijna voorbij.
Vandaag de laatste dag in Yangshou
en de laatste dag in China morgen vind ik niet meetellen want dat is alleen maar reizen.
We zouden de vlinder groten bezoeken maar dat kon jammer genoeg niet meer.
Maar we zijn naar een school geweest en dat was heel leuk, heel iets anders dan in Nederland.
Op die (bassis) school waar wij waren zaten wel 750 leerlingen, en dat was nog een kleine school.De mond van de chinese juf viel open van verbazing toen ze hoorde dat wij op een school zitten van 170 leerlingen.
Op een gemiddelde (bassis) school in China zitten wel 1500 leerlingen!!!
Ook hebben ze 40 leraren en leraressen, en die moeten een klas met wel 48 leerlingen rustig houden!
Ook hebben ze de beste leerling van de school die heeft 3 streepjes op haar arm.
Daarna komen 4 kinderen met 2 streepjes op haar arm en de andere kinderen hebben maar 1 streepje, dat vond ik wel heel erg apart.
Nu zitten we weer in het hotel in Guilin, straks gaan we nog even winkelen want ik moet me laatste geld nog opmaaken.
Morgen worden we al om 6.30 uur opgehaald door onze gids (Bing).

Milou

De meiden hebben het al geschreven,vanochtend nog een paar uur kunnen genieten van het geweldige plekje Mountain Retrait. De reden dat we niet naar de vlindergrot konden was dat we opeens niet om half 5 op de school mochten komen maar tussen de middag om 14.00 uur. De kinderen hebben les van 8.00 tot 11.30 uur en van 14.30 tot 17.00 uur. De ouders van de leerlingen krijgen geen toestemming om de school binnen te gaan, aangezien er de afgelopen jaren nog al wat vreselijke incidenten zijn voorgevallen op Chinese basisscholen dus het was heel bijzonder dat we door de bewaking toestemming kregen om tussen de middag naar binnen te gaan. Een rugzak met spulletjes voor de laagste klas en twee enorme zakken snoep hebben we overhandigd aan de slimste leerling van de school, die vertegenwoordigde de school, en nam de de presentjes in ontvangst,heel bijzonder.
Morgen is een heeeel lange reisdag.
Allemaal bedankt voor jullie reacties en we spreken elkaar weer in Nederland.

• 13 Mei 2011 - 10:42

Franka:

goede reis terug x

• 13 Mei 2011 - 20:52

Fam Zuurendonk:

Goede reis, doe voorzichtig!
    Groetjes!!!

• 14 Mei 2011 - 18:12

Y.(²×lei):

Hey,

Wat leuk dat jullie het zo fijn hebben gehad...
    Nou, nog heel veel plezier de laatstedag!!

×××.MIJ