Vijftiendedag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van milouyulin voogd - WaarBenJij.nu Vijftiendedag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van milouyulin voogd - WaarBenJij.nu

Vijftiendedag

Blijf op de hoogte en volg milouyulin

09 Augustus 2018 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Vanochtend waren we vroeg wakker. Zelfs eerder dan de wekker die om 8:00 uur af zou gaan. Toen aankleden en de spullen inpakken die je had gebruikt. Om 9:00 uur gingen we eten. Het was een goed ontbijt en we zaten mooi buiten aan een rivier. Na het ontbijt tanden poetsen, koffers naar beneden en uitchecken. Onze chauffeur stond al klaar. Hij reed niet zo fijn: hij haalde steeds zijn voet van het pedaal na gas te hebben gegeven en zat heel veel op zijn telefoon. Na 2,5 uur waren we bij de haven aangekomen. Hij had ons afgezet bij mensen die een overtocht regelde voor veel geld. Ze vroegen 500 bth p.p. terwijl je dat voor 100 bad p.p. kon krijgen. Dit hebben we van een vrouw later gehoord. Gelukkig hadden wij al een voucher voor gratis overtocht naar het eiland. Aangezien we nog ongeveer twee uur hadden zijn we eerst gaan lunchen. Mama, papa en Mi zijn even rond gaan lopen ik wachtte ondertussen bij de koffers. Al snel werden we opgehaald. Eerst met een busje naar de boot en daarna met de boot 1,5 uur varen. Er stond heel veel wind dus de boottocht was een beetje heftig. Aangekomen bij het eiland moesten we eerst op een ander bootje overstappen en toen over op een soort stijger wat van kunsstof was ipv hout. Het liep wel raar. Het voelde net als wanneer je in een zwembad over een mat loopt alleen zakte je er niet doorheen. Zodra we voet aan wal zetten moesten we pp 200 bth betalen als bijdragen voor het national park (wij dachten dat dat inclusief was), toen op naar de receptie en inchecken. De kamers zagen er goed en verzorgd uit, maar Mi en ik hadden een 2-persoons bed. Daar waren we niet zo blij mee. Dus ging mama naar de receptie. Zij zeiden dat er morgen pas een kamer vrij komt met 2 een persoons bedden. Dus deze nacht moeten we het ermee doen en morgen naar de goede kamer.

Groetjes de Voogd’jes

• 10 Augustus 2018 - 10:34

Joop:

Jeetje wat gaat het snel. De 15e dag al. Jullie doen veel indrukken op die jullie je lang zullen herinneren. Maak veel foto's want die heb je nooit te veel. Gelukkig lezen wij niets over ziekte dus dat gaat gelukkig goed. In Nederland is de warmte en het mooie weer voorbij dus ik hoop dat jullie daar in Thailand van genieten. Veel plezier nog. Groet. Joop