Negende dag - Reisverslag uit Xi’an, China van milouyulin voogd - WaarBenJij.nu Negende dag - Reisverslag uit Xi’an, China van milouyulin voogd - WaarBenJij.nu

Negende dag

Blijf op de hoogte en volg milouyulin

03 Augustus 2018 | China, Xi’an

Hallo allemaal,

Na een goede nachtrust aan het ontbijt in ons hostel, keuze uit Amerikaans, Italiaans of French breakfast, geen rijst of groente, maar eieren en brood. Na dit stevige ontbijt gingen we opweg naar de muur van Xian. 7 jaar geleden was er geen controle of entree, nu moest er weer aardig betaald worden. Eerst gelopen, toen twee gewone fietsen gehuurd en de meiden op een tandem. Aangezien het extreem heet was zijn we na de helft van de muur gestopt en hebben we in een park wat afkoeling gezocht. Met de taxi terug naar het 7 Sages Hostel voor 9 rmb oftewel 1,25 euro.
S'middag lekker relaxed, s’avonds weer heerlijk gegeten. Yulin bleef lekker in de airco kamer s’avonds en wij zijn naar de Moslimwijk geweest, wat een belevenis en wat was het gigantisch druk. Iedereen gaat als het donker is de straat op, dan is het ietsje koeler. We hebben nog wat leuke items gescoord en toen zijn we teruggegaan met een tuctuc. De chauffeur dacht ons 30 rmb te kunnen laten betalen terwijl er 3 pp was afgesproken, helaas voor hem. Weer een bijzondere dag in China, morgen weer een uitdaging, de trein softsleeper waar we geen gezamenlijke coupe hebben, maar twee om twee.

Groetjes de Voogd'jes