Vijfde dag - Reisverslag uit Yulin, China van milouyulin voogd - WaarBenJij.nu Vijfde dag - Reisverslag uit Yulin, China van milouyulin voogd - WaarBenJij.nu

Vijfde dag

Blijf op de hoogte en volg milouyulin

30 Juli 2018 | China, Yulin

Hallo allemaal,

Het was een bijzondere dag. Het ontbijt was volledig Chinees: vlees groente en rijst, gelukkig ook nog ei waar we ons tegoed aan hebben gedaan. Om 9.30 uur werden we opgehaald bij hotel international Rhonda door onze gids Gini om opweg te gaan naar het SWI (social welfare institute). Zeer welkom waren we, dat bleek uit een gesprek met de directeur waar Yulin en wij alles mochten vragen. Ook mochten er foto’s van het dossier gemaakt worden. Er was ook nog een foto die wij niet eerder hadden gezien, die we mee mochten nemen. Daarna een rondleiding door het huis waar op dit moment 300!!! kinderen verblijven waarvan de meeste een lichte lichamelijke of geestelijke beperking hebben. De foto’s die we daar gemaakt hebben van de kindjes mogen (logisch) niet gedeeld worden, ook niet in dit verslag.
Na deze best wel heftige rondleiding werd ons een lunch aangeboden met de directie, zeer goed en weer mochten we vrij onze vragen stellen.
Vandaar zijn we naar het oude huis gereden en hebben we in de hutong, vlakbij het huis pleegoma’s gezien, helaas niet de pleegoma’s van Yulin.
Daarvandaan zijn we naar de oude stad gereden en hebben kilometers gelopen en heel erg veel indrukken opgedaan.
Mooie, bijzonder goede dag hebben we gehad in Yulin.
Op naar morgen.

Groetjes de Voogd'jes

• 30 Juli 2018 - 19:29

Yvonne Pijnaker:

WoW wat een mooi verhaal en wat een mooie en indrukwekkende indrukken moeten jullie hebben opgedaan. Dat belooft wat voor de andere dagen.

• 31 Juli 2018 - 09:13

Inge:

Wat mooi om te lezen dat jullie( Yulin met name) konden vragen en wat fijn dat de onbekende foto meegenomen mocht worden .. ben benieuwd

• 31 Juli 2018 - 09:19

Franka:

Hi alle Voogdjes in den verre, leuk om te lezen dat alles goed met jullie gaat en dat jullie ons mee laten delen in de speciale ervaringen die jullie nu opdoen. Zo genieten wij ook een beetje van jullie reis. En hoe leuk om een foto te zien van jezelf Yulin die nog geen ander en jezelf nog niet gezien had. Heel speciaal.
    Ik ben al weer benieuwd naar de ervaringen van de volgende dag. Geniet voor al met elkaar en van elkaar. xxx Franka

• 31 Juli 2018 - 09:51

Joop:

Ik snap dat de rondleiding door het SWI veel indruk op jullie heeft gemaakt. 300 kinderen
    Die geen ouders hebben en misschien nooit zullen krijgen. Afschuwelijk. Samen met alle andere belevenissen levert dat een bijzondere dag op waar jullie nog vaak aan terug zullen denken. Heb het fijn met elkaar. Groet. Joop